A vadonatúj CR-V a Honda első hibrid hajtáslánccal is kapható európai szabadidő-autója. Alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer adja, melynek kimagasló hatékonysága és kifinomultsága többek között a közvetlen átvitelnek köszönhető.
A CR-V Hybridet egy benzines 2.0 i-VTEC erőforrás és két – lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált – villanymotor hajtja, az összteljesítmény 184 LE (135 kW), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 315 Nm.
Klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, így páratlanul kifinomult a nyomatékleadás, még a Honda által fejlesztett, bolygóműves, folyamatosan változó áttételű e-CVT-t is felülmúlja.
Az egyedülálló i-MMD intelligens működésével érdemelte ki az „i-” előtagot, segítségével észrevétlenül kapcsolhat a rendszer a különféle menetüzemmódok között, ezáltal mindig hatékony és lágy lehet a működés. A három üzemmód összehasonlítása:
A CR-V Hybrid városi környezetben általában automatikusan kapcsol (oda-vissza) a Hybrid Drive és az EV Drive között. Hybrid Drive módban a benzines motor termelte áramot – egy generátor révén – az akkumulátorok töltésére is fordíthatja a rendszer. Az Engine Drive program főként autópályán, nagy sebességű utazáshoz ideális.
Kényelmes cirkálásnál körülbelül a megtett távolság felét futja EV Drive üzemmódban a CR-V Hybrid, míg nagyobb tempónál általában az út harmadát gyűri le elektromos hajtással. Az i-MMD vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli a jármű működését, a vezetési stílust és a környezetet, s villámgyorsan, önműködően vált az üzemmódok között.
A Honda mérnökei újfent elképesztő munkát végeztek, erről tanúskodik, hogy az energiaforrások közötti átállást és a motor elindulás/megállás rendszer kapcsolását egyáltalán nem érezni az utastérben, miként a nyomatékleadás is egyenletes. A szinte teljesen csendes hajtáslánccal megdöbbentően halk a CR-V Hybrid, és viselkedése is roppant barátságos, nem érződik például a hajtási befolyás a kormányzáson és a hirtelen pedálmozdulatokra is kifinomult választ ad a rendszer.
A szakemberek úgy hangolták az i-MMD-t, hogy minden helyzetben lineárisan gyorsítson a modell, a pedálmozdulatok pedig mindig harmóniában legyenek hajtáslánc válaszaival. Ez azért is fontos, hogy az autó hangja mindig megfeleljen annak, amit a vezető éppen elvár.
Az új CR-V Hybrid további érdekessége a Vezetői Információs Kijelző (Vehicle Driver Information Interface, DII), ami nemcsak a megszokott menetadatokat jeleníti meg, hanem a hajtáslánc aktuális állapotáról és az éppen aktív energiaforrásokról is tájékoztatja a vezetőt. Emellett a lítium-ion akkumulátorokkal kapcsolatos értékeket is megosztja, méghozzá nem is akármilyen formában, tudniillik az áramfelvétel és a töltöttség szintjét is a pilóta elé tárja.
A 2019-es, európai piacra szánt Honda CR-V Hybrid gyártása 2018 októberében kezdődik, az első vásárlók pedig az év elején vehetik át autójukat.